انواع مختلف میزبانی وب چیست؟ راهنمای جامع صفر تا 100

1400/09/10
34 بازدید

انواع مختلف میزبانی وب چیست؟

 

دوستان آیا می‌دانید انواع مختلف میزبانی وب چیست؟ در دنیای میزبانی وب، گزینه های زیادی وجود دارد که همگی سایت شما را روی وب قرار می‌دهند. با این حال، هر یک از آنها مستقیماً نیازهای صاحبان وب سایت را برآورده می‌کنند، چه این نیازها بزرگ باشند یا کوچک.

هاستون یکی از بهترین سرویس های میزبانی وب است. در حالی که رقابت سختی بین سرویس‌های میزبانی وب وجود دارد هاستون تقریباً در هر جنبه ای تحت تأثیر قرار می‌دهد و بسته کاملی از سرعت، امنیت، تطبیق پذیری و مهمتر از همه، قابلیت اطمینان فوق العاده را فقط با 30 هزار تومان در ماه ارائه می‌دهد. هاستون با بهترین سرویس میزبانی وب مشتری را غافلگیر می‌کند.  برخی از بهترین ویژگی‌های میزبانی هاستون را که برای مدت طولانی دیده‌ایم ارائه تعداد زیادی امتیاز رایگان مانند نام دامنه، گواهی SSL تنها با 30 هزار تومان در ماه است.
  • 2 گیگابایت فضای میزبانی
  • نوع هارد: nvme
  • پهنای باند نامحدود
  • 2گیگابایت رم مجازی
  • 777 مگاهرتز CPU اختصاصی
  • نصب وردپرس رایگان
  • اپلیکیشن اندروید رایگان
  • خدمات سئو رایگان
در حالی که همه هاست‌ها به عنوان یک مکان ذخیره سازی برای وب سایت شما عمل می‌کنند، اما تفاوت بین آنها در میزان ظرفیت ذخیره سازی، کنترل، دانش فنی مورد نیاز، سرعت سرور و قابلیت اطمینان است. این شش نوع انواع مختلف میزبانی وب که اغلب با آنها روبرو می‌شوید به شرح زیر است:

1. انواع مختلف میزبانی وب : هاست اشتراکی  Shared hosting

هاست اشتراکی یکی از انواع مختلف میزبانی وب است که برای میزبانی وب سایت سطح ابتدایی عالی است. این جایی است که وب سایت شما در همان سروری که چندین وب سایت دیگر ذخیره می شود. با یک برنامه میزبانی مشترک، همه دامنه‌ها از منابع سرور یکسانی مانند RAM (حافظه دسترسی تصادفی) و CPU (واحد پردازش مرکزی) استفاده می‌کنند. با این حال، از آنجایی که همه منابع به اشتراک گذاشته می‌شوند، هزینه برنامه های هاست اشتراکی نسبتاً پایین است و آنها را به گزینه ای عالی برای صاحبان وب سایت در مراحل اولیه تبدیل می‌کند.
 
 
Shared hosting
 
در بیشتر موارد، مبتدیان ساده ترین روش مشترک را برای میزبانی وب سایت خود پیدا می‌کنند. بنابراین صرف نظر از اینکه مالک یک کسب و کار کوچک، یک گروه اجتماعی، یا یک مادر خانه نشین با تمایل به وبلاگ نویسی هستید، سایت شما در وب قابل دسترسی خواهد بود.
برنامه های میزبانی مشترک اغلب با ابزارهای مفید بسیاری مانند: سازندگان وب سایت، میزبانی وردپرس و امکان ارسال ایمیل به مشتریان ارائه می‌شود. اگرچه میزبانی اشتراکی رویکرد ساده تری را برای صاحبان وب سایت فراهم می‌کند، اما نتیجه این است که شما سرور را با چندین مالک وب سایت دیگر به اشتراک می‌گذارید. این بدان معنی است که افزایش استفاده در نهایت می تواند بر تجربه کاربری وب سایت شما تأثیر بگذارد. برنامه های هاست اشتراکی یکی از انواع مختلف میزبانی وب است که برای صاحبان وب سایت‌هایی که حجم زیادی از ترافیک وب دریافت نمی‌کنند ایده آل هستند.
 

2. میزبانی سرور خصوصی مجازی (VPS). Virtual private sever hosting

 
یکی دیگر از انواع مختلف میزبانی وب میزبانی سرور خصوصی مجازی است. یک برنامه میزبانی VPS حد وسط نهایی بین یک سرور اشتراکی و یک سرور اختصاصی است. برای صاحبان وب سایت هایی که نیاز به کنترل بیشتری دارند، ایده آل است، اما لزوماً به سرور اختصاصی نیاز ندارند. میزبانی VPS منحصر به فرد است زیرا هر وب سایت در فضای خود روی سرور میزبانی می‌شود، اگرچه هنوز یک سرور فیزیکی را با سایر کاربران به اشتراک می‌گذارد. در حالی که میزبانی VPS فضای ذخیره سازی و سفارشی سازی بیشتری را برای صاحبان وب سایت فراهم می‌کند، آنها هنوز نمی توانند سطوح ترافیک یا افزایش استفاده فوق العاده بالا را مدیریت کنند به این معنی که عملکرد سایت همچنان می تواند توسط سایت های دیگر روی سرور تحت تأثیر قرار گیرد.
 
 
 
 
 
به طور معمول، میزبانی VPS توسط صاحبان وب سایت هایی استفاده می شود که خواهان میزبانی اختصاصی هستند اما دانش فنی مورد نیاز را ندارند. میزبانی VPS مزایای هزینه هاست اشتراکی را با کنترل هاست اختصاصی ارائه می‌دهد. میزبانی سرور خصوصی مجازی یکی از انواع مختلف میزبانی وب و یک انتخاب عالی برای کاربران پیشرفته و کسانی که خواهان نصب نرم افزار و بسته خاص هستند، می‌باشد.
 

3. انواع مختلف میزبانی وب : میزبانی سرور اختصاصی  Dedicated Server hosting

 
میزبانی اختصاصی به صاحبان وب سایت بیشترین کنترل را بر سروری که وب سایت آنها در آن ذخیره شده است می‌دهد. این به این دلیل است که سرور منحصراً توسط شما اجاره شده است و وب سایت شما تنها سرور ذخیره شده در آن است. این بدان معنی است که شما دسترسی کامل به روت و ادمین دارید، بنابراین می‌توانید همه چیز را از امنیت گرفته تا سیستم عاملی که اجرا می کنید کنترل کنید. با این حال، تمام این کنترل ها با قیمتی همراه هستند. هزینه سرورهای اختصاصی یکی از گران ترین گزینه های میزبانی وب است. به طور معمول، آنها توسط صاحبان وب سایت با سطح بالای ترافیک وب سایت، و کسانی که نیاز به کنترل کامل سرورهای خود دارند، استفاده می شوند. علاوه بر این، برای نصب و مدیریت مستمر سرور به سطح بالایی از تخصص فنی نیاز است.
 
 
 

4. انواع مختلف میزبانی وب : هاست ابری Cloud hosting

 
یکی از انواع مختلف میزبانی وب میزبانی ابری است. میزبانی ابری کلمه رایج فعلی صنعت فناوری است. در مورد میزبانی وب، به این معنی است که بسیاری از رایانه ها با هم کار می‌کنند و برنامه ها را با استفاده از منابع محاسباتی ترکیبی اجرا می‌کنند. این یک راه حل میزبانی است که از طریق یک شبکه کار می‌کند و شرکت ها را قادر می سازد تا از منابع محاسباتی مانند یک ابزار استفاده کنند.
 
انواع مختلف میزبانی وب : هاست ابری Cloud hosting
 
 
 
این به کاربران این امکان را می‌دهد که به اندازه تعداد منابع خود از منابع استفاده کنند بدون نیاز به ساخت و نگهداری زیرساخت محاسباتی خود اقدام کنند. منابعی که در حال استفاده هستند در چندین سرور پخش می شوند و احتمال خرابی ناشی از نقص سرور را کاهش می‌دهند. هاست مبتنی بر ابر مقیاس پذیر است و به این معنی است که سایت شما می‌تواند در طول زمان رشد کند و از منابع مورد نیاز خود استفاده کند و در حالی که مالک وب سایت فقط برای آنچه نیاز دارد هزینه می‌کند.
 

5. میزبانی مدیریت شده  Managed hosting

 
اکثر بسته های میزبانی که به صورت آنلاین پیدا می کنید احتمالاً مدیریت می‌شوند. شرکت های میزبان خدمات فنی مانند راه اندازی و پیکربندی سخت افزار و نرم افزار، تعمیر و نگهداری، تعویض سخت افزار، پشتیبانی فنی، وصله، به روز رسانی و نظارت را ارائه می‌دهند. با میزبانی مدیریت شده، ارائه دهنده به مدیریت روزانه سخت افزار، سیستم عامل ها و برنامه های کاربردی استاندارد می‌پردازد. اگرچه در مورد میزبانی وب گزینه های مختلفی برای انتخاب وجود دارد ، اما همه چیز به انتخاب برنامه ای برمی‌گردد که متناسب با نیازهای شما باشد. هر طرحی مطابق با مشخصات انواع مختلف میزبانی وب است و درک نیازهای شما در یک وب سایت به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید که برنامه مناسبی را برای خود و کسب و کار خود انتخاب می کنید.
 
 
میزبانی مدیریت شده  Managed hosting

 

6. انواع مختلف میزبانی وب : محل سکونت Colocation

 
به جای نگهداری سرورها در خانه یا در یک مرکز داده خصوصی، می‌توانید با اجاره فضایی در یک مرکز کولوکیشن، تجهیزات خود را «هم محل» قرار دهید. این مرکز قدرت، پهنای باند، آدرس IP و سیستم های خنک کننده مورد نیاز سرور شما را فراهم می کند. فضا در قفسه و کابینت اجاره داده می‌شود. Colocation دسترسی به سطوح بالاتری از پهنای باند را نسبت به یک اتاق سرور اداری معمولی با هزینه بسیار کمتر می‌دهد. شما به دستگاه خود (به معنای واقعی کلمه) واگذار شده اید و از شما انتظار می رود که مراقب همه چیز از جمله سخت افزار، نرم افزار و خدمات باشید.
 
 
انواع مختلف میزبانی وب : محل سکونت Colocation

 

کدامیک یک از انواع مختلف میزبانی وب برای شما بهتر است؟

 
اگرچه در مورد میزبانی وب گزینه های مختلفی برای انتخاب وجود دارد، اما همه چیز به انتخاب برنامه ای برمی‌گردد که متناسب با نیازهای شما باشد. هر طرحی مطابق با مشخصات گروه های مختلف است و درک نیازهای شما در یک وب سایت به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که بین انواع مختلف میزبانی وب هاست مناسبی را برای خود و کسب و کار خود انتخاب می‌کنید.
 

عوامل مهمی که باید هنگام انتخاب میزبان وب در نظر داشته باشید.

 
عوامل کلیدی مهم که هنگام خرید هاست خود میان انواع مختلف میزبانی وب باید به آن توجه کنید شامل نوع وب سایت شما، منابع مورد نیاز، بودجه شما و ترافیک مورد انتظار است. در اینجا یک مرور سریع از مزیت هر نوع میزبانی ارائه شده است:
 

هاست اشتراکی:

 
مقرون به صرفه ترین گزینه برای وب سایت‌های کم ترافیک.
 

میزبانی مدیریت شده:

 
ایده آل برای کاربران غیر فنی که ترجیح می‌دهند کارهای فنی بیشتر را به متخصصان موکول کنند.
 

میزبانی VPS:

 
به عبارت ساده، این بهترین گزینه برای وب سایت‌هایی است که از هاست اشتراکی پیشی گرفته‌اند.
 

هاست ابری:

 
برای وب سایت هایی که به سرعت در حال رشد هستند و به منابع مقیاس پذیر نیاز دارند بهترین کار را می‌کند.
 

میزبانی اختصاصی:

 
گزینه گران قیمت برای وب سایت های بزرگ که باید در آنها کنترل داشته باشید.
 

Colocation Hosting:

 
گران ترین گزینه ای است که حداکثر کنترل را بر روی سخت افزار و نرم افزار به شما می‌دهد.
 

سخن پایانی

 
دوستان عزیز از این که تا پایان مقاله انواع مختلف میزبانی وب همراه ما بودید از شما متشکریم. دوستان اگر درصدد راه‌اندازی وب سایت خود یا خرید هاست هستید، سایت هاستون در زمینه میزبانی وب، ارائه کننده برترین خدمات میزبانی وب با داشتن پشتیبانی قوی و کادری مجرب در خدمت شما دوستان عزیز است. سایت هاستون با تلاش‌های شبانه‌روزی  تیم‌های مانیتورینگ، فنی، پشتیبانی و فروش بالاترین سطح کیفی خدمات رسانی به مشتریان را فراهم نموده و کاربران را از زمان خرید هاست تا راه‌اندازی سایت حمایت کرده و مشتری محوری را در رأس کار خود قرار داده است.

دوستان عزیز امیدواریم این مقاله مورد پسند شما واقع شده باشد. شما دوستان می‌توانید سایر مقالات ما در وبلاگ هاستون مانند هاست اشتراکی چیست؟ مزایا و معایب و تفاوت‌ها و تفاوت هاست اشتراکی و هاست اختصاصی چیست؟ را هم مطالعه بفرمایید.

 

 

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات