هاست اشتراکی چیست؟ مزایا و معایب و تفاوت‌ها از صفر تا 100

1400/09/12
35 بازدید

میزبانی اشتراکی چیست و چگونه می‌تواند به کسب و کار شما کمک کند؟

داشتن یک وب سایت بدون ارائه دهنده هاست مانند داشتن یک ماشین بدون چرخ است. همین امر برای وب سایتی که در شبکه جهانی وب منتشر نشده است صادق است. مقرون به صرفه ترین و ساده ترین راه برای عمومی کردن وب سایت شما از طریق میزبانی مشترک است.
دوستان عزیز در صورت نیاز به خرید هاست حتما از سایت هاستون ارائه کننده برترین خدمات میزبانی وب دیدن فرمایید.

هاست اشتراکی چیست و چه تفاوتی با سایر برنامه‌های میزبانی وب دارد و بهترین گزینه برای کسب و کار شما چیست؟

بیایید دریابیم. همه چیز با دامنه مناسب شروع می‌شود. دامنه خود را از هاستون دریافت کنید. هاست اشتراکی که به آن هاست مجازی نیز گفته می‌شود، راهی برای میزبانی وب سایت شما بر روی یک سرور فیزیکی است که سایت‌های اضافی را نیز میزبانی می‌کند. در داخل سرور، نرم افزارهای کاربردی وجود دارند که مدیریت و دسترسی به وب سایت شما را آسان می‌کنند.
محیط  میزبانی اشتراکی مانند اشتراک گذاری یک بزرگراه با خودروهای دیگر است. صدها یا حتی هزاران کاربر می‌توانند سرور یکسانی را به اشتراک بگذارند، به این معنی که هزینه‌ها را نیز تقسیم می‌کنند. این پلتفرم «جمعی» میزبانی مشترک را ارزان‌ترین و محبوب‌ترین گزینه در میان تمام تنظیمات میزبانی وب می‌سازد. بسیاری از وبلاگ نویسان، استارت آپ‌ها و کسب و کارهای کوچک از میزبانی مشترک برای میزبانی وب سایت خود استفاده می‌کنند زیرا شروع کار بسیار آسان است.

هزینه هاست اشتراکی چقدر است؟

هزینه هاست اشتراکی به سطح خدماتی که یک میزبان وب ارائه می‌‌دهد بستگی دارد. به طور کلی، می‌توانید انتظار داشته باشید که ماهانه 1 تا 20 دلار برای فضای روی یک سرور اشتراکی پرداخت کنید.

هاست اشتراکی چگونه کار می‌کند؟

سرورهای اشتراکی شبیه کامپیوترها هستند زیرا دارای فضای هارد دیسک، واحد پردازش مرکزی (CPU) و RAM هستند. این منابع با سایر کاربران میزبانی شده توسط سرور به اشتراک گذاشته می‌شوند. این کار امکان ذخیره ایمن تمام فایل‌ها، داده‌ها و اطلاعاتی که وب‌سایت شما را تشکیل می‌دهند را فراهم می‌کند.
هنگامی که شخصی از رایانه خود درخواست دسترسی به وب سایت شما را می‌دهد، داده های ذخیره شده وب سایت شما از سرور برای کاربر اینترنت ارسال می‌شود. میزبانی اشتراکی از ابزار بهینه سرور بهره می‌برد، زیرا هر وب سایت مجزا در زمان های مختلف میزان ترافیک متفاوتی تولید می‌کند.
یک سرور مشترک مانند اشتراک گذاری یک بزرگراه است. در واقع در هاست اشتراکی برای نگهداری از بزرگراه ها مالیات می‌پردازید ولی از آنجایی که افراد زیادی در هزینه‌ها مشارکت دارند، قیمت‌های فردی برای کاربران پایین نگه داشته می‌شود. اگر انتظار ترافیک کم تا متوسط ​​را در وب سایت خود دارید، پس یک بسته میزبانی مشترک یک انتخاب فوق العاده است، زیرا مقرون به صرفه و راحت است.
با این حال، همانطور که بسیاری از خودروها در یک بزرگراه می‌توانند باعث شلوغی شوند، اگر منابع محاسباتی که با دیگران به اشتراک می‌گذارید به وب‌سایتی هدایت شوند که حجم ترافیک بالایی دارد،  کارایی و سرعت وب‌سایت شما می‌تواند اندکی کاهش یابد. به طور معمول، شرکت‌های میزبانی وب معتبر مانند هاستون می‌توانند به راحتی از اکثر صفحات وب با خطر بسیار کمی از مشکلات سرعت پشتیبانی کنند.
اگر ترافیک سایت شما به طور مداوم افزایش یابد، همیشه می‌توانید به یک پلن سطح بالاتر ارتقا دهید. همه ارائه دهندگان هاست مشترک تجربه یکسانی را ارائه نمی‌دهند. برخی از عواملی که ممکن است از یک شرکت میزبانی به شرکت دیگر متفاوت باشد در زیر توضیح داده شده است.  این‌ نکات باید به شما ایده ای درباره نحوه انتخاب یک ارائه دهنده قابل اعتماد بدهد.

نکاتی که برای انتخاب ارائه دهنده هاست اشتراکی باید در نظر بگیرید.

برای انتخاب ارائه کننده کننده هاست اشتراکی نکات زیر را حتما در نظر بگیرید.

Uptime در هاست اشتراکی:

 

Uptime اندازه گیری مدت زمانی است که یک سیستم میزبانی وب به طور مداوم در حال اجرا بوده است. بهترین ارائه دهندگان هاست اشتراکی دارای آپتایم بالایی هستند که نشان دهنده قابلیت اطمینان بالا است. هاستون  99.9%  آپتایم را در تمام برنامه‌های میزبانی تضمین می‌کند.

ترافیک در هاست اشتراکی:

اگر از قبل ترافیک بالایی را پیش بینی می‌کنید، میزبانی مشترک ممکن است گزینه‌ای مناسب برای شما نباشد. شرکت‌های میزبانی وب عموماً سیاست‌هایی دارند که از «اثرات همسایه بد» جلوگیری می‌کند، یعنی زمانی که وب‌سایت‌ها به شدت دچار ترافیک می‌شوند، تمام منابع یک سرور مشترک را می‌ربایند. مطمئن شوید که خط‌مشی‌ها را خوانده‌اید تا میزبانی وبی را پیدا کنید که بتواند از ترافیک وب‌سایت شما پشتیبانی کند.

منابع در هاست اشتراکی:

اگرچه ارائه دهندگان هاست اشتراکی می‌توانند کاربران زیادی را در خود جای دهند، منابعی مانند پردازش و حافظه هنوز محدود هستند. برخی از میزبان‌های وب، آنچه را که می‌توانید در وب سایت خود قرار دهید محدود می‌کنند تا کاربران بیشتری بتوانند یک سرور واحد را به اشتراک بگذارند. حتماً خط مشی استفاده قابل قبول میزبان وب خود را بخوانید و درک کنید تا مطمئن شوید که وب سایت شما با آن معیارهامطابقت دارد. این به این معنا است که شما فقط برای آنچه خود و وب سایت شما نیاز دارید پرداخت می‌کنید. این طرح ها شامل برخی ویژگی های مهم و احتمالاً برخی اصطلاحات ناآشنا هستند.

وب سایت ها:

می‌توانید طرحی را انتخاب کنید که به شما امکان می‌دهد به جای خرید دو پلن جداگانه، بیش از یک وب سایت را روی یک سرور مشترک میزبانی کنید. این امر مدیریت تمام سایت‌های مختلف شما را ساده می‌کند.

فضای دیسک در هاست اشتراکی:

فضای دیسک مقدار فضای هارد درایو در دسترس کاربران است. اغلب اوقات، برنامه‌های هاست اشتراکی فضای کافی را برای مشاغل کوچک یا پروژه های شخصی فراهم می‌کند. البته اگر وب‌سایت‌ها شامل تصاویر یا فایل‌های صوتی بزرگ باشند، ممکن است با مشکل مواجه شوند.

پهنای باند ماهانه در هاست اشتراکی:

پهنای باند میزان ترافیک و داده‌هایی است که وب سایت شما می‌تواند پردازش کند. با پهنای باند کم، سرعت عملکرد وب سایت شما می‌تواند تحت تأثیر ترافیک بالاتر روی سرور اشتراکی قرار گیرد.

کاربران  FTP در هاست اشتراکی:

 FTP مخفف پروتکل انتقال فایل است و کاربر FTP شخصی است که به یک دامنه دسترسی دارد. اگر یک وبلاگ شخصی دارید، یک کاربر FTP کافی است. با این حال، در یک تجارت با اعضای تیم هماهنگ کننده، چندین کاربر FTP بهتر هستند.

پایگاه های داده MySQL

 
MySQL یک سیستم مدیریت داده است که داده ها را سازماندهی می‌کند. بدون این‌که خیلی فنی شوید، اگر می‌خواهید چندین سایت مستقل در یک حساب مشترک داشته باشید، به پایگاه داده های MySQL بیشتری نیاز دارید.

زیر دامنه ها:

آیا می‌دانید که زیر دامنه‌ها چه هستند و چگونه می‌توانند بر حضور آنلاین شما تأثیر بگذارند؟ زیر دامنه ها بخش‌هایی از دامنه شما هستند که برای سازماندهی محتوای وب سایت شما مفید هستند. به عنوان مثال، می‌توانید از یک زیر دامنه برای جدا کردن نسخه موبایلی سایت خود از نسخه کامل خود استفاده کنید.

آدرس‌های ایمیل:

طرح میزبانی مشترک شما ممکن است شامل آدرس‌های ایمیل حرفه‌ای نیز باشد که تصویر برند شما را بهبود می‌بخشد.

پشتیبانی:

اگر با مشکلی مواجه شدید یا در مورد میزبانی دامنه خود سوالی دارید، یک شرکت میزبانی وب را انتخاب کنید که تیم پشتیبانی دوستانه و مفیدی دارد مانند شرکت میزبانی وب هاستون. درادامه به بررسی مزایای هاست اشتراکی می‌پردازیم.

مزایای هاست اشتراکی

در ادامه به معرفی مزایای هاست اشتراکی می‌پردازیم:

 

مقرون به صرفه بودن:

به دلیل مشارکت چند کاربر در هزینه‌های سرور، هزینه برای مشتریان کم نگه داشته می‌شود.

انعطاف پذیر بودن:

یکی دیگر از مزایای هاست اشتراکی انعطاف پذیر بودن آن است. می‌توانید برنامه‌های مشترکی را انتخاب کنید که متناسب با نیازهای وب سایت در حال رشد شما باشد. برای مثال، اگر متوجه شدید که به وب‌سایت دیگری، فضای ذخیره‌سازی ابری بیشتر یا کاربران FTP بیشتری نیاز دارید، می‌توانید به برنامه‌ای ارتقا دهید که آن را فراهم می‌کند.

امنیت داشتن:

اگرچه فضا و منابع در سرور به اشتراک گذاشته شده است، اما به اطلاعات شما دسترسی ندارد. سایر وب سایت‌هایی که از سرور مشترک شما استفاده می‌کنند نمی‌توانند به هیچ یک از داده های وب سایت شما دسترسی پیدا کنند. البته این نکته را باید خاطر نشان کرد که ویژگی‌های امنیتی اضافی ارائه شده توسط برخی از شرکت های میزبانی وب نیز از وب سایت شما در برابر تهدیدات امنیتی سایبری دفاع می‌کند.

راه اندازی ساده هاست اشتراکی:

راه اندازی وب سایت شما در یک سرور اشتراکی سریع و آسان است. تجارب هاست اشتراکی برای پشتیبانی از افراد با تکنولوژی کمتری طراحی شده است تا بتوانید وب سایت خود را با حداکثر کارایی و حداقل دانش فنی راه اندازی کنید.

تعمیر و نگهداری بدون دردسر هاست اشتراکی:

در هاست اشتراکی، سرور اشتراکی توسط ارائه دهنده میزبان وب شما نگهداری می‌شود، بنابراین می‌توانید به جای رفع اشکالات یا نصب به روز رسانی‌های نرم افزار، روی رشد پلت فرم خود متمرکز بمانید.

مضرات هاست اشتراکی

هاست اشتراکی علیرغم ماهیت ارزان و راحتش، چند عیب هم دارد که بد نیست آنها را در نظر بگیرید. چیزی که هاست اشتراکی را جذاب می‌کند طبیعت بی دردسر آن است، اما این شرایط نامطلوب هم ممکن است رخ دهد:

کاهش سرعت احتمالی هاست اشتراکی:

همانطور که قبلاً بحث شد، تعریف میزبانی مشترک شامل به اشتراک گذاری منابع مانند، قدرت CPU و حافظه است. به همین دلیل، این امکان وجود دارد که افزایش فعالیت باعث ایجاد تاخیر در وب سایت شما شود.

خطرات بالقوه هاست اشتراکی:

از آنجا که سرورهای اشتراکی میزبان چندین وب سایت هستند، خطرات احتمالی را هم باید در نظر بگیرید. برای مبارزه با این خطرات، یک میزبان سرور قابل اعتماد باید شامل ویژگی‌های امنیتی مانند گواهی‌های SSL باشد.

سفارشی سازی محدود هاست اشتراکی:

به منظور حفظ امنیت، باطن سرورهای مشترک قفل شده است. این بدان معناست که شما محدود به آنچه شرکت میزبان برای برنامه ها ارائه می‌دهد، هستید. اگر الزامات فنی خاصی دارید، مانند اجرای یک سیستم عامل جایگزین، از میزبانی مشترک خودداری کنید. برای افرادی که با فناوری کمتر آشنا هستند، این در واقع یک مزیت است زیرا به این معنی است که تمام ابزارهای مورد نیاز شما در یک رابط کاربری آسان ارائه شده است و نگهداری سرور توسط میزبان سرور شما انجام می‌شود.

آیا هاست اشتراکی برای شما مناسب است؟

هاست اشتراکی برای افراد یا مشاغلی که دانش پس زمینه محدودی از میزبانی وب دارند و می‌خواهد در هزینه‌ها صرفه جویی کنند مناسب است. هنگامی که وب سایت شما  راه اندازی شد، می‌توانید درک بهتری از میزبانی مناسب برای وب سایتتان چه از نظر پهنای باند یا ذخیره سازی داده‌ها، به دست آورید. شروع در یک برنامه میزبانی مشترک به شما این امکان را می‌دهد که بدون مشکل مقیاس بندی کنید.

هاست اشتراکی در مقابل میزبانی VPS

در مقابل هاست اختصاصی اگر وب سایت شما بر روی یک سرور اشتراکی است و به طور منظم از منابع بیشتری نسبت به آنچه میزبان شما قابل قبول می‌داند استفاده می‌کند، ممکن است بخواهید درباره ارتقای بسته میزبانی خود بحث کنید. میزبانی وب VPS معمولاً مرحله بعدی زمانی است که وب سایت‌ها پس از استفاده از میزبانی مشترک، رشد می‌کنند و نیاز به هاست ویژه‌تری دارند. میزبانی VPS با سایر برنامه‌های میزبانی وب متفاوت است. میزبانی VPS مخفف سرورهای خصوصی مجازی است و به شما امکان دسترسی به منابع بیشتری را می‌دهد. میزبانی VPS تعداد وب‌سایت‌ها را روی یک سرور محدود می‌کند و فضای رزرو شده روی سرور برای فضای دیسک و پهنای باند وب‌سایت شما را فراهم می‌کند.
هاست اشتراکی در مقابل میزبانی VPS
این بدان معناست که هنگام استفاده از یک سرور خصوصی مجازی، اگر وب سایت دیگری در سرور شما فعالیتش افزایش پیدا کند، وب سایت شما تحت تأثیر قرار نخواهد گرفت. همچنین سفارشی سازی‌های بیشتری برای کاربران میزبان VPS وجود دارد. میزبانی VPS برای سایت‌هایی که برای میزبانی اشتراکی خیلی بزرگ هستند، اما برای انتقال به یک سرور اختصاصی بسیار کوچک هستند، عالی است.در هاست اختصاصی اگر وب سایت شما به منابع بیشتری نسبت به میزبانی VPS نیاز دارد، می‌توانید آن را به هاست اختصاصی ارتقا دهید.
هاست اختصاصی زمانی است که یک سرور فقط وب سایت شما را میزبانی می‌کند. کاملا تقدیم به شماست این بدان معناست که وب سایت شما از افزایش حریم خصوصی، امنیت، پهنای باند، فضای ذخیره سازی و سرعت سود می‌برد. نقطه ضعف میزبانی اختصاصی این است که گران‌ترین راه‌اندازی میزبانی وب است و برای مدیریت به مهارت‌های فناوری اطلاعات نیاز دارد. با این حال، اگر برای منابع اشتراک‌گذاری نشده، اوج عملکرد وب‌سایت، و کنترل بیشتر بر برنامه‌ها و امنیت ارزش قائل هستید، میزبانی اختصاصی راهی برای رفتن است.

کدام گزینه میزبانی برای کسب و کار کوچک شما مناسب است؟

برای اکثر افرادی که وارد دنیای میزبانی وب سایت می‌شوند، مزایای میزبانی مشترک از محدودیت های آن بیشتر است. هزینه کم باعث صرفه جویی در هزینه های زیادی برای افرادی می‌شود که هنوز در مقیاس وب سایت خود کار می‌کنند، و سادگی آن، آن را به گزینه ای قابل دسترس برای همه، صرف نظر از دانش فنی آنها تبدیل می‌کند. VPS و هاست اختصاصی جایگزین‌هایی هستند که می‌توانید زمانی که وب سایت شما به قدرت پردازش، فضای ذخیره سازی و سفارشی سازی بیشتری نیاز دارد، در نظر بگیرید. با این حال، آنها با قیمت بسیار بالاتری عرضه می‌شوند. با درک آنچه که هر بسته میزبانی وب ارائه می‌دهد و وب سایت شما واقعاً به چه چیزی نیاز دارد، خود را از هزینه های غیر ضروری نجات دهید. 

سخن پایانی

دوستان عزیز از این‌که تا پایان مقاله هاست اشتراکی چیست؟ همراه ما بودید از شما متشکریم. شما دوستان در صورت نیاز به خرید هاست می‌توانید از سایت هاستون ارائه دهنده برترین خدمات میزبانی وب با داشتن پشتیبانی قوی و کادری مجرب دیدن فرمایید.

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات