سازنده وب سایت یا وب ساز سایت Website Builder چیست؟ از صفر تا 100

1400/09/15
47 بازدید
خرید هاست وردپرس قوی

سازنده وب سایت

دوستان عزیز در این راهنما قصد داریم به چیستی سازنده وب سایت یا وب سایت ساز  (Website Builder) بپردازیم. اگر می‌خواهید اولین وب‌سایت خود را راه‌اندازی کنید باید دامنه و خدمات میزبانی وب خریداری کنید. اگر کمی گیج هستید، نگران نباشید. در این راهنما قصد داریم تمام نکات مربوط به یک وب سایت را برای شما دوستان توضیح دهیم پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

دوستان عزیز شما می‌توانید مقاله هاست وردپرس چیست؟  و تفاوت هاست اشتراکی و هاست اختصاصی چیست؟

را هم در وبلاگ هاستون مطالغه فرمایید.

تفاوت بین میزبانی وب در مقابل سازنده وب سایت

وقتی خانه‌ای را اجاره می‌کنید، برای یک ملک مستغلات هزینه می‌کنید تا در آن زندگی کنید. معمولاً این خانه را با مبلمان و یادگاری‌های خودتان پر می‌کنید و باعث می‌شود احساس کنید که مال خودتان است. میزبانی وب سایت از همین اصل پیروی می‌کند، با این تفاوت که شما برای خانه‌ای که به آن «سرور» می‌گویند، هزینه پرداخت می‌کنید، جایی که داده ها، محتوا و اطلاعات وب سایت شما در آن قرار می‌گیرند.

برای این‌که بتوانید این ملک را در اینترنت مطالبه کنید، باید برای میزبانی آن هزینه کنید. هر چه قطعه ای که می‌خواهید بزرگتر باشد یا وب سایت شما بزرگتر باشد، باید هزینه بیشتری بپردازید. اما، در اساسی‌ترین سطح، میزبانی وب سایت نقشه‌ای را برای افراد ایجاد می‌کند تا وب‌سایت‌هایی را بر روی آن بسازند. وقتی صحبت از بحث “میزبانی وب سایت در مقابل سازنده وب سایت” می شود، یک سازنده وب سایت اگر دارای خدمات میزبانی نباشد بی فایده خواهد بود. در واقع اگر زمین یا سروری برای ساخت ندارید چگونه می‌توانید در آن چیزی بسازید؟

سازنده وب سایت چیست؟

اگر تا به حال از خود پرسیده اید که “سازنده وب سایت چیست؟” می‌توانید به این شکل فکر کنید:

وب سایت ساز ابزاری است که به مبتدیان و متخصصان اجازه می‌دهد بدون نیاز به دانستن کد، یک وب‌سایت بسازند. پلتفرم‌های از پیش کدگذاری‌شده با ارائه طیف گسترده‌ای از قالب‌ها و تم‌های وب‌سایت برای انتخاب کار می‌کنند، که سپس می‌توان آن‌ها را سفارشی کرد و مطابق با نیازهای شما تنظیم کرد. این ابزارها به گونه ای ساخته شده‌اند که کاربر پسند باشند و اغلب با آموزش‌ها و پشتیبانی فنی ارائه می‌شوند زیرا برای تکمیل روش DIY (خودت انجامش بده) طراحی شده‌اند.

از آنجایی که سازندگان وب سایت بر روی سرورهایی وجود دارند که کاربران می‌توانند در هر جایی که اینترنت داشته باشند به آنها دسترسی داشته باشند، به نوعی میزبان وب سایت شما نیز هستند. بدون در نظر گرفتن این‌که یک وب سایت تمام شده یا راه اندازی شده باشد، سایت‌ها بر روی این سرورها میزبانی می‌شوند.

هنگامی که خانه کامل شد و ساخت و ساز شما تمام شد، همچنان در آن زمین “میزبان” خواهد بود. همه چیز با دامنه مناسب شروع می‌شود. امروز میزبانی برای وب سایت خود را از  هاستون دریافت کنید.

 

سازنده سایت یا سایت ساز چگونه کار می‌کند؟

اگر به دنبال ساخت یک سایت برای برند یا کسب و کار خود هستید قدم مهم و تا حدودی ترسناک که پیش روی شماست، ایجاد یک وب سایت است. اما اگر توانایی استخدام یک توسعه دهنده  و دانش کدنویسی نداشته باشید، چه می‌کنید؟ خوشبختانه برای شما، سازنده وب سایت وجود دارد: ابزاری که به هر کسی و همه اجازه می‌دهد تا طراحی وب سایت زیبایی را برای یک وب سایت شخصی یا تجارت الکترونیک ایجاد کنند. می‌خواهید بیشتر بدانید؟ با ما تا پایان مقاله همراه باشید.
سازنده وب سایت همانطور که به نظر می‌رسد است پلتفرمی است که به شما امکان می‌دهد سایت خود را بسازید. این پلتفرم یا نرم‌افزار معمولاً به گونه‌ای طراحی شده است که دارای یک رابط کاربر پسند، با قابلیت‌های کشیدن و رها کردن فراوان و سبک‌های از پیش تعیین شده و قالب‌های وب‌سایت برای انتخاب باشد. این قالب‌ها به شما اجازه می‌دهند تا با استفاده از ساختارهای از پیش ساخته شده، یک وب سایت را از ابتدا بسازید. به این ترتیب، با کمی زمان صرف شده و چند آموزش مهم، می‌توانید شروع به ایجاد چیدمان، سبک و سپس ادغام عناصر و محتوای برند خود کنید. این کد در بک‌اند اجرا می‌شود، اما پیش‌فرض پلت‌فرمی از ویژگی‌های قابل هضم و یادگیری آسان است که به شما امکان می‌دهد خانه‌تان را در فضای اینترنت بسازید. این میتواند با دو راه انجام شود:

سازنده وب سایت آنلاین

سازنده وب سایت آنلاین پلتفرمی است که از طریق مرورگر وب خود به آن دسترسی دارید. به‌جای دانلود نرم‌افزار سازنده، روی فضای ابری میزبانی می‌شود، که می‌توانید در هر جایی که اینترنت وجود دارد به آن دسترسی داشته باشید. یک سازنده وب‌سایت آفلاین از کاربر می‌خواهد که نرم‌افزار را دانلود کرده و فایل‌ها را به صورت محلی روی رایانه خود میزبانی کند. پس از اتمام ساخت، فایل‌ها باید بر روی یک پلت فرم میزبانی وب آپلود شوند.

سازنده وب سایت در همان سرور وب سایت میزبانی می‌شود و در هر جایی که اینترنت وجود دارد می‌توان به آن دسترسی داشت. این بدان معناست که کاربر هرگز مجبور به دانلود یا نصب نرم‌افزار نخواهد بود و نیازی به دانش فنی نخواهد داشت و تا زمانی که اتصال اینترنتی سالمی داشته باشد، می‌تواند در هر مرحله به «ساخت» خود دسترسی داشته باشد.

سازنده وب‌سایت آفلاین 

معمولاً تصور می‌شود سازنده وب سایت آفلاین بیشتر برای کاربرانی با دانش فنی بیشتر طراحی شده است. یک سازنده وب‌سایت آفلاین دقیقاً همانطور که به نظر می‌رسد است، پلتفرمی که به صورت آفلاین کار می‌کند. این بدان معناست که کاربر باید نرم‌افزار را دانلود کرده و فایل‌ها را به صورت محلی ذخیره کند، سپس پس از راه‌اندازی وب‌سایت، آن‌ها را روی سرور آپلود کند. اگر تصمیم به ساخت وب سایت با وب سایت ساز گرفته اید همین الان شروع کنید. البته همه چیز با دامنه مناسب شروع می شود. امروز دامنه و هاست وب سایت خود را از هاستون دریافت کنید.

چرا مردم از سازندگان وب سایت استفاده می کنند؟

بسیاری از توسعه دهندگان وب مشهور، از سازندگان وب سایت مانند وردپرس برای ساخت وب سایت‌ها استفاده می‌کنند. این ابزارها صرفاً برای کاربران تازه کار در فضای توسعه وب محفوظ نیست. البته، اگر وب سایت به کدنویسی گسترده با عملکرد پیچیده و امنیت پیشرفته نیاز دارد، ممکن است یک سازنده وب سایت استاندارد گزینه پیشنهادی نباشد. اما سازندگان وب سایت گزینه مناسبی برای اکثر مشاغل کوچک و شرکت‌های تازه کار هستند. در این‌جا برخی از دلایل اصلی استفاده مردم از سازندگان وب سایت آورده شده است:

ساخت سایت در یک لحظه:

با وب سایت ساز یک وب سایت در یک لحظه ایجاد می‌شود. برای ساخت سایت با وب سایت ساز به دانش فنی نیاز ندارد. هر توسعه دهنده وب به شما می‌گوید که یک سازنده وب سایت می تواند این کار را در یک چشم به هم زدن انجام دهد. درست می‌گوید، یک سازنده وب سایت می‌تواند در عرض چند ساعت یک سایت زیبا، مناسب و کاربردی برای شما ایجاد کند و  از آنجایی که سازنده وب سایت از قبل کدگذاری شده است، جای کمتری برای خطا وجود دارد.
قطعاتی که شما می‌سازید، لایه‌بندی می‌کنید و با هم اضافه می‌کنید، کار خواهند کرد زیرا برای تکمیل یکدیگر طراحی شده‌اند. شما “قطعه های یک وب سایت” جدیدی ایجاد نمی‌کنید به این امید که آنها کاملاً یکپارچه شوند، بلکه قطعاتی را که قبلاً بارها آزمایش شده اند یکپارچه می کنید.

مهارت‌های فنی پایین:

برای ساخت سایت با سازنده وب سایت به مجموعه‌ مهارت فنی بالایی نیاز ندارید. در واقع نیازی نیست که یک استاد طراحی گرافیک، متخصص توسعه وب یا حتی درکی از  HTML داشته باشید. یکی از جنبه‌های سازندگان وب سایت، کاتالوگ قالب آنها است. این قالب ها با تئوری رنگ، طرح‌های واضح و فرآیندهای کاربردی یکپارچه می‌شوند.

هزینه کمتر:

جای تعجب نیست که به جای استخدام یک توسعه دهنده وب برای انجام کار از طرف شما، استفاده از یک سازنده وب سایت هوشمند بسیار ارزان‌تر است. حقیقت را بگوییم، اکثر توسعه دهندگان وب که استخدام می‌کنید از نوعی پلت فرم قالب بندی شده استفاده می‌کنند به خصوص اگر وب سایت شما نیاز به کدنویسی سفارشی نداشته باشد.
نکته: بسیاری از صاحبان کسب‌وکارهای کوچک یا سازندگان برند می‌خواهند وقتی نوبت به وب‌سایتشان می‌رسد، از روش DIY استفاده کنند. آنها می‌خواهند یاد بگیرند که این فرآیند چگونه کار می‌کند و کنترل خلاقانه کامل را حفظ کنند و این قابل درک است. برای بسیاری از سازندگان وب سایت آنلاین، شرکت‌هایی مانند هاستون پشتیبانی فنی را همراه با سازنده ارائه می دهند. این بدان معناست که اگر به مشکلی برخورد کردید، می‌توانید به صورت رایگان با آنها تماس بگیرید.

انواع میزبانی وب

میزبانی وب یک اصطلاح است و در عمل به اجاره فضا در سرور اشاره دارد. انواع خاص‌تری وجود دارد که در زیر آن قرار می‌گیرند. برای درک تفاوت بین میزبانی وب و سازنده وب سایت، مهم است که آن را تجزیه کنیم. برخی از انواع رایج میزبانی وب عبارتند از: هاست اشتراکی، هاست اختصاصی، میزبانی وب سایت ساز. در ادامه این سه مورد را توضیح خواهیم داد.

هاست اشتراکی:

هاست اشتراکی مانند یک مجتمع آپارتمانی است. چندین کسب و کار کوچک آپارتمان ها را اجاره می‌کنند و منابع را به اشتراک می‌گذارند. این مقرون به صرفه‌ترین و محبوب@ترین نوع هاست موجود است و معمولاً اولین نوع میزبانی است که توسط شرکت ها و افراد مختلف هنگام راه اندازی وب سایت خود استفاده می‌شود. این نوع هاست برای افرادی که وب سایت‌های نسبتا کوچکی دارند و نیازهای سفارشی یا پیچیده کمتری دارند بسیار مناسب است. اغلب محدودیت‌هایی برای ذخیره‌سازی وجود دارد و می‌توان آن را به یک یا چند وب‌سایت محدود کرد.

هاست اختصاصی:

هاست اختصاصی گران‌تر است و به درستی  یک نوع میزبانی شخصی است. در یک هاست اختصاصی، یک شرکت یا شخص یک سرور برای خودش دارد. آنها هیچ منبعی را به اشتراک نمی‌گذارند و به هیچ شخص ثالثی اجازه نمی‌دهند که فضای آنها را اجاره کند. این امکان سفارشی سازی کامل سرور، پهنای باند بالاتر برای ترافیک و امنیت بهتر را فراهم می‌کند. اگر کسب و کار بزرگتری دارید یا وب سایتی دارید که حجم بالایی از ترافیک را تجربه می‌کند، نگاهی دقیق به هاست اختصاصی بیندازید.

میزبانی وب سایت ساز:

شما می‌توانید از یک سازنده وب سایت با هر یک از انواع هاست مورد بحث در بالا استفاده کنید. با این حال، به خاطر داشته باشید که تمام سازندگان وب سایت به یک معنا میزبان هستند. به این موضوع فکر کنید که مهم نیست که یک کسب و کار بزرگ هستید یا یک تجارت کوچک، یک راه سریع و آسان برای ایجاد یک وب سایت زیبا و کاربردی می‌خواهید. این همان چیزی است که Website Builder برای آن ساخته شده است. اما، اگر کسب و کار یا سازمانی هستید که نیاز به تطبیق با ترافیک بالای مشتریان و ایمن سازی اطلاعات آنها دارد، باید روی یک گزینه میزبانی پیشرفته‌تر (مانند سرور اختصاصی) سرمایه‌گذاری کنید.

اگر از هاست سازنده وب سایت به عنوان میزبان اصلی خود استفاده می‌کنید، ایده خوبی است که به گزینه هایی نیز نگاه کنید که امنیت و فضای بیشتری را برای رشد وب سایت شما فراهم می‌کنند.

یک مقایسه بین میزبانی وب سایت و سازنده وب سایت

هنگام مقایسه میزبانی وب سایت و سازنده وب سایت، معناشناسی نقش اصلی را در تعریف این دو ایفا می‌کند. در این‌جا چند نکته برای مقایسه این محصولات وجود دارد:

  • میزبانی وب سایت به یک فرد یا شرکت اجازه می‌دهد تا فضایی را در یک سرور اجاره کند که میزبان تمام داده‌ها و اطلاعات وب سایت آنها باشد. این فضا می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد و اغلب بر اساس نیازها و میزان بودجه یک فرد یا شرکت انتخاب می‌شود.
  • یک سازنده وب سایت یا سایت ساز نمی‌تواند بیش از یک وب سایت را میزبانی کند یا به عنوان سرور برای هر چیزی غیر از وب سایتی که با آن می سازید عمل کند. در واقع به عنوان یک پلت فرم میزبانی طراحی نشده است. به یاد داشته باشید، “میزبانی سازنده وب سایت” کمی گمراه کننده است، چیزی که میزبانی می‌شود نرم افزار وب سایت ساز است، نه وب سایتی که توسط سازنده وب سایت ایجاد می‌شود. میزبانی وب سایت فضای اجاره‌ای یا املاک دیجیتالی است. این سرویسی نیست که به شما اجازه ایجاد یک وب سایت را بدهد.
  • سازنده وب سایت به کاربر اجازه می‌دهد تا در واقع وب سایتی را که قرار است روی سرور میزبانی کند ایجاد کند. سازندگان وب‌سایت «بخش‌هایی از وب‌سایت‌ها» را از پیش کدگذاری شده و قالب‌سازی شده ارائه می‌کنند که می‌توانید آنها را کنار هم قرار دهید و برای ایجاد وب‌سایت خود سفارشی کنید. 

از یک سازنده وب سایت چه انتظار و خواسته‌ای باید داشته باشم؟

یک سازنده وب سایت یا سایت ساز با کیفیت، تمام ابزارهایی را که برای ساخت، نگهداری و گسترش یک وب سایت نیاز دارید، فراهم می‌کند. چند چیز متداول که باید انتظار داشت عبارتند از:

توجه به انواع قالب ها در سازنده وب سایت

جذابیت استفاده از سازنده وب سایت یا وب سایت ساز این است که از قبل کدگذاری شده است. این بدان معنی است که شخصی با دانش کدنویسی صفر می‌تواند از رابط کاربری برای ایجاد وب سایت خود استفاده کند. این کار از طریق قالب‌ها انجام می‌شود. هر سازنده وب سایت کاتالوگ خود را از قالب‌هایی انتخاب می‌کند که از قبل کدگذاری و طراحی شده و با رنگ هماهنگ شده‌اند. پس از انتخاب، این الگوها را می‌توان برای مطابقت با یک نام تجاری یا شخصی سفارشی کرد. یک وب سایت ساز خوب دارای ویرایشگر تصویر، قابلیت کشیدن و رها کردن و قالب‌های قابل تنظیم است. عملکرد یک سازنده وب سایت باید آسان برای استفاده و همه کاره باشد.

توجه به قالب بندی موبایل در سازنده وب سایت

بر کسی پوشیده نیست که مردم به همان اندازه که در رایانه خود از وب سایت شما بازدید می‌کنند، در دستگاه تلفن همراه خود نیز وب سایت شما را مشاهده می‌کنند. امروزه قالب‌بندی موبایل نه تنها برای وب‌سایت‌ها مهم است، بلکه یک امر ضروری است.

اگر سایت شما به درستی برای موبایل کار نکند شما خطر از دست دادن مشتریان را باید به جان بخرید  زیرا یک وب سایت اگر به درستی در دستگاه تلفن همراه بارگذاری نشود مشتریان شما را می‌پراند.

توجه به رابط کاربری و پشتیبانی فنی سازندگان وب سایت

قالب‌ها در سازنده وب سایت باید به گونه‌ای طراحی شده‌ باشند که کاربر پسند باشند و حتی به بی سوادترین رایانه‌های ما نیز اجازه دهند به راحتی یک وب  سایت ایجاد کنند. برای این منظور، هر سازنده وب سایت باید توسط یک تیم پشتیبانی فنی مشتری محور، معتبر و سخت کوش پشتیبانی شود که اگر هر چیزی در وب‌سایت شما خراب شد، یا اگر قطعات خاصی با هم هماهنگ نبودند، یک ارائه‌دهنده خوب با تیم پشتیبانی خود مشتری را برای عیب‌یابی این مشکل کمک کند و تیم پشتیبانی هاستون این کار را برای شما خواهد کرد.

توجه به ابزار تجزیه و تحلیل و سئو (بهینه سازی موتور جستجو) در سازنده وب سایت

ابزار تجزیه و تحلیل سئو اکنون توسط هر وب سایت موفقی مورد استفاده قرار می‌گیرد، بنابراین باید انتظار داشته باشید که سازنده وب سایت شما نوعی از هر دو را ارائه دهد. این می‌تواند به معنای ارائه یکپارچگی بی عیب و نقص از Google Analytics برای سئو باشد.

سازنده وب سایت ابزارها و قطعات مورد نیاز برای ایجاد یک وب سایت را میزبانی می‌کند و به کاربر امکان ساختن وب سایت را می‌دهد. همه چیز با دامنه مناسب شروع می‌شود. امروز هاست وب سایت خود را از هاستون دریافت کنید.

سخن پایانی

دوستان عزیز از این که تا پایان مقاله همراه ما بودید از شما متشکریم. با خواندن این مقاله شاید شما هم تصمیم به راه‌اندازی یک وب سایت گرفته‌اید. در واقع برای ایجاد یک وب سایت فوق العاده، نیازی به کدنویسی خبره ندارید، فقط به یک سازنده وب سایت قوی و یک برنامه میزبانی وب مناسب نیاز دارید. اما باید بدانید که برای شروع راه‌اندازی وب سایت خود  ابتدا به یک نام دامنه نیاز دارید. نام دامنه شما نام وب سایت شما خواهد بود، که باید با برند یا شرکت شما هماهنگ باشد. بعد از آن می‌توانید نوع هاست و بسته سازنده وب سایت مورد نظر خود را انتخاب کنید. دوستان مقالات نام دامنه چیست؟ هر آنچه باید درباره دامنه Domian بدانید! و هاستینگ یا میزبانی وب چیست؟ را هم در وبلاگ هاستون مطالعه فرمایید.

 

دوستان عزیز اگر هنوز در مورد همه گزینه‌ها سردرگم هستید یا در مورد دامنه‌، خدمات میزبانی و سازندگان وب‌سایت سؤالی دارید، با کارشناسان هاستون تماس بگیرید تا پاسخ‌های مورد نظرتان را ارائه دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات