تفاوت هاست اشتراکی و هاست اختصاصی چیست؟ از صفر تا 100

1400/09/13
48 بازدید

تفاوت هاست اشتراکی و هاست اختصاصی

دوستان در این مقاله می‌خواهیم تفاوت هاست اشتراکی و هاست اختصاصی را توضیح دهیم تا دریابید که چگونه گزینه‌های میزبانی مختلف بر کسب و کار شما تأثیر می‌گذارند. وقتی نوبت به خدمات میزبانی وب می‌رسد، گزینه‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد که ممکن است اگر ندانید از کجا شروع کنید احساس سردرگمی کنید. این راهنما به میزبانی مشترک و میزبانی اختصاصی می‌پردازد.
در پایان این مقاله  باید درک بهتری از آنچه هر یک از این گزینه‌های میزبانی وب ارائه می‌دهد داشته باشید تا بتوانید بهترین تصمیم را در مورد نحوه میزبانی وب سایت خود بگیرید. اگر قصد راه اندازی وب سایتی برای خود دارید همین امروز هاست و دامنه خود را از سایت هاستون دریافت کنید.
دوستان عزیز شما همچنین می‌توانید مقاله هاست اشتراکی چیست؟  و مقاله انواع مختلف میزبانی وب چیست؟ سال 2021 مزایا و معایب و تفاوت‌ها را هم در وبلاگ هاستون مطالعه فرمایید.

تفاوت هاست اشتراکی و هاست اختصاصی

هم هاست اشتراکی و هم هاست اختصاصی داده‌های وب سایت شما را روی یک سرور نگه می‌دارند. هنگامی که کاربران وب از طریق مرورگر خود به وب سایت شما دسترسی پیدا می‌کنند، این سرور است که داده‌های شما را برای آنها ارسال می‌کند. تفاوت بین این دو نوع هاست در نوع سروری است که وب سایت شما در آن ذخیره می‌شود. با میزبانی مشترک، وب سایت شما در کنار دیگران زندگی می‌کند، که کاربران همسایه هستند که از همان سرور استفاده می‌کنند. با برنامه‌های هاست اختصاصی، وب سایت شما یک سرور برای خودش دارد. البته هر دو هاست اختصاصی و اشتراکی مزایا و معایب خاص خود رادارند.
تفاوت هاست اشتراکی و هاست اختصاصی را بیاموزید تا بهترین گزینه را برای کسب و کار خود انتخاب کنید.

هاست اشتراکی چیست؟

هاست اشتراکی با میزبانی چندین وب سایت در یک سرور کار می‌کند. برخی هاست اشتراکی را با یک سیستم اتوبوس عمومی مقایسه کرده اند، زیرا استفاده از آن ارزان است و شامل به اشتراک گذاری منابع با سایر کاربران است. صدها یا حتی هزاران وب سایت را می توان روی یک سرور واحد میزبانی کرد که مزایا و معایبی را ایجاد می‌کند.
دوستان عزیز مقاله هاست اشتراکی چیست را هم می‌توانید در وبلاگ هاستون مطالعه بفرمایید.

چه کسی از هاست اشتراکی استفاده می‌کند؟

هاست اشتراکی برای صاحبان وب سایت هایی که به دنبال گزینه ای مبتدی، دوستانه و مقرون به صرفه هستند ایده آل است. پروژه های شخصی، کسب و کارهای کوچک و حتی مشاغل متوسط ​​می‌توانند از مزایای هاست اشتراکی بهره مند شوند. تا زمانی که ترافیک وب سایت خیلی سنگین نباشد و سرور توسط پروتکل های امنیتی قابل اعتماد محافظت شود، معایب آن بی اهمیت است. هنگامی که وب سایت‌ها از منابع اختصاص داده شده در موقعیت های میزبانی مشترک بیشتر می‌شوند، برنامه های میزبانی دیگری نیز آماده به دست گرفتن هستند. مهاجرت یک وب سایت از یک محیط میزبانی به محیط دیگر یک فرآیند آسان است و از کارایی سایت شما کم نمی‌کند.

معایب هاست اشتراکی

 

معایب هاست اشتراکی عبارتند از:

منابع سرور مشترک خطرات امنیتی بالاتر:

هاست اشتراکی برای وب سایت های جدیدی که به منابع اولیه نیاز دارند و انتظار ترافیک کم تا متوسط ​​ دارند عالی است. با این حال، میزبانی مشترک محدودیت‌های خود را دارد. بارزترین محدودیت، کاهش قدرت پردازش، حافظه، فضای دیسک و سایر منابع موجود در یک سرور است.

کند شدن سرعت سایت:

پیامد اشتراک منابع سرور، احتمال “اثر همسایه بد” است. اینجا جایی است که یک وب سایت در یک سرور مشترک منابع را جذب می‌کند و باعث می‌شود سایر وب سایت های روی سرور کند شوند. با این حال، احتمال این‌که این واقعاً باعث ایجاد یک مشکل قابل توجه شود کم است، زیرا شرکت‌های میزبان حرفه‌ای منابع بیش از اندازه کافی برای جا دادن کاربران خود ارائه می‌دهند. آن‌ها همچنین در تعدیل وب‌سایت‌های پرترافیک کارآمد هستند و به وب‌سایت‌های رو به رشد پیشنهاد می‌کنند که به سمت خدمات میزبانی بالاتری که پهنای باند اضافی ارائه می‌دهند، حرکت کنند.

قرار گرفتن آدرس IP در لیست سیاه:

یکی دیگر از خطرات مرتبط با میزبانی مشترک این است که اگر شخصی در همان سرور در حال ارسال هرزنامه باشد، آدرس IP سرور شما در لیست سیاه قرار می‌گیرد. برای جلوگیری از انداختن ایمیل‌هایتان در صندوق‌های پست هرزنامه گیرندگان، مطمئن شوید که یک ارائه‌دهنده میزبانی وب با سیاست‌هایی در برابر این سوءاستفاده انتخاب کرده‌اید.

هاست اختصاصی چیست؟

میزبانی اختصاصی Dedicated host به این معنی است که وب سایت شما بر روی یک سرور واحد میزبانی می‌شود که به طور خاص به وب سایت شما اختصاص داده شده است. این امر رقابت منابع مرتبط با میزبانی مشترک را کاهش می‌دهد و منجر به عملکرد قوی تر وب سایت می‌شود. اگر هاست اشتراکی مانند یک اتوبوس عمومی است، میزبانی اختصاصی مانند اجاره ماشین شخصی شماست. شما کنترل بیشتری دارید که ماشین خود را کجا می‌برید، سرعت آن چقدر است و ایستگاه رادیویی چه پخش می‌کند. با این حال، هزینه بسیار بالاتری نیز دارد و نیاز به دانش بیشتری دارد.

چه کسی از هاست اختصاصی استفاده می‌کند؟

هاست اختصاصی برای مشاغلی با نیازهای پهنای باند بسیار بالا و نیازهای بسیار تخصصی بهترین است. برای مثال، شرکت‌های بزرگ با داده‌های باارزش زیاد می‌خواهند روی امنیت بالاتری که میزبانی اختصاصی ارائه می‌کند، سرمایه‌گذاری کنند. همچنین بیشترین مزیت را برای کاربرانی فراهم می‌کند که به اندازه کافی از فناوری آگاه هستند تا از قابلیت سفارشی سازی استفاده کنند.
هاست مشترک اجازه سفارشی‌سازی را نمی‌دهد زیرا هر گونه تغییر در بک‌اند برای همه وب‌سایت‌های روی سرور مشترک اعمال می‌شود. برخی ازهاست‌ها، امکان انعطاف‌پذیری بیشتری را در ویژگی‌های اختصاص داده شده به کاربران میزبان مشترک (مانند کاربران FTP  یا دادن فضای ذخیره‌سازی ابری بیشتر) فراهم می‌کنند، اما این میزان شخصی‌سازی است.

مزایای طرح های هاست اختصاصی

مزایای هاست اختصاصی عبارتند از:

استفاده کامل از منابع سرور

در هاست اختصاصی قابلیت سفارشی سازی وجود دارد یعنی  تمام قدرت پردازش، حافظه و فضای دیسک سرور شما می تواند به وب سایت شما اختصاص یابد.
علاوه بر این، هیچ کاربر دیگری نمی‌تواند وب سایت شما را در معرض تهدیدات سایبری قرار دهد یا باعث شود آدرس IP سرور شما در لیست سیاه قرار گیرد. هاست اختصاصی امکان سفارشی سازی گسترده را فراهم می‌کند و به شما امکان می‌دهد تنظیمات سرور خود را بهینه کنید. همچنین به شما دسترسی روت می‌دهد تا بتوانید کد نرم افزار را تغییر دهید. پیکربندی سرور به طور کلی زمانی ارزش گذاری می‌شود که یک وب سایت به برنامه خاصی نیاز دارد.

هاست اختصاصی بسیار قابل اعتماد است.

هاست اختصاصی بسیار مقیاس پذیر است.

نیاز به دانش فنی بالا:

تفاوت هاست اشتراکی و هاست VPS

 

 

 

سخن پایانی

دوستان عزیز از این که تا پایان مقاله تفاوت هاست اشتراکی و هاست اختصاصی همراه ما بودید از شما متشکریم. دوستان اگر به دنبال راه اندازی وب سایت برای خود هستید از سایت ما سایت هاستون که ارائه کننده برترین خدمات میزبانی وب با داشتن پشتیبانی قوی و کادری مجرب در خدمت شما دوستان عزیز است، دیدن فرمایید.
دوستان عزیز امیدواریم این مقاله مورد پسندتان واقع شده باشد. خوشحال می‌شویم از سایر مقالات ما در  وبلاگ هاستون مانند هاست وردپرس چیست؟  و بهترین هاست برای وب سایت شما در سال 1400 هم دیدن فرمایید.

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات