هاستینگ یا میزبانی وب چیست؟ راهنمای جامع از صفر تا 100

1400/09/05
109 بازدید

هاستینگ یا میزبانی وب چیست؟

هاستینگ یا میزبانی وب یک سرویس آنلاین است که به شما امکان می‌دهد وب سایت یا برنامه وب خود را در اینترنت منتشر کنید. هنگامی که برای یک سرویس هاستینگ یا میزبانی وب ثبت نام می‌کنید، اساساً فضایی را در یک سرور فیزیکی اجاره می‌کنید که می‌توانید تمام فایل‌ها و داده‌های لازم برای عملکرد صحیح وب سایت خود را در آن ذخیره کنید. دوستان عزیز اگر برای راه ‌اندازی وب سایت خود دنبال خدمات هاستینگ یا میزبانی وب می‌گردید حتما از سایت هاستون دیدن فرمایید.

 

 هاستینگ یا میزانی وب به زبان ساده

 

هاستینگ یا میزبانی وب با استفاده از یک قیاس مسکن توضیح داده شده است. سرور یک کامپیوتر فیزیکی است که بدون هیچ وقفه ای کار می‌کند به طوری که وب سایت شما همیشه در دسترس هر کسی است که می‌خواهد آن را ببیند. هاستینگ یا میزبانی وب شما مسئول راه‌اندازی و راه‌اندازی سرور، محافظت از آن در برابر حملات مخرب، و انتقال محتوای شما ، مانند متن، تصاویر، فایل‌ها و غیره  از سرور به مرورگرهای بازدیدکنندگان است.

 

هاستینگ یا میزبانی وب چیست؟

 

هنگامی که تصمیم می‌گیرید یک وب سایت جدید راه اندازی کنید، باید یک ارائه دهنده هاستینگ یا میزبانی وب پیدا کنید که فضای سرور را در اختیار شما قرار دهد. میزبان وب شما تمام فایل‌ها، دارایی‌ها و پایگاه‌های داده شما را در سرور ذخیره می‌کند. هر زمان که شخصی نام دامنه شما را در نوار آدرس مرورگر خود تایپ می‌کند، میزبان شما تمام فایل‌های لازم برای ارائه آن درخواست را منتقل می‌کند. بنابراین، شما باید یک برنامه میزبانی را انتخاب کنید که به بهترین وجه متناسب با نیازهای شما باشد.

 

هاستینگ یا میزبانی وب چگونه کار می‌کند؟

 

هاستینگ یا میزبانی وب در واقع، مانند اجاره مسکن کار می‌کند. برای اینکه سرور به طور مداوم کار کند، باید اجاره را به طور منظم پرداخت کنید. برای کاهش خطرات، هر طرح هاستینگر با 30 روز ضمانت بازگشت پول ارائه می‌شود تا بتوانید ببینید آیا خدمات ما واقعاً انتظارات شما را برآورده می‌کند یا خیر. وقتی ترافیک وب سایت شما افزایش می‌یابد و به فضای سرور بیشتری نیاز دارید، می توانید بدون هیچ تاخیری به یکی از برنامه‌های پیشرفته تر ما بروید.

در واقع، شما حتی برای انجام کارهای منظم مدیریت سایت نیازی به دانش برنامه نویسی ندارید. به عنوان مثال، می‌توانید HTML و سایر فایل‌ها را روی سرور آپلود کنید، سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس یا دروپال را نصب کنید، به پایگاه داده خود دسترسی داشته باشید و به راحتی برای سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

خدماتی که هاستینگرها ارائه می‌دهند:

 

هاستینگر علاوه بر ارائه فضای سرور برای وب سایت شما، خدمات دیگری را نیز در زمینه مدیریت وب سایت ارائه می‌دهد، مانند:

  • گواهینامه های SSL
  • میزبانی ایمیل و سازندگان صفحه
  • ابزارهای توسعه دهنده خدمات پشتیبانی مشتری 24 ساعته 7 روز هفته
  • پشتیبان گیری خودکار وب سایت
  • نصب نرم افزار با یک کلیک برای وردپرس یا دروپال و موارد دیگر.

 

انواع هاستینگ یا میزبانی وب

 

چه بخواهید یک وبلاگ شخصی ساده بسازید یا یک کسب‌وکار آنلاین بزرگ داشته باشید، به یک وب‌سایت شرکت پیچیده نیاز مبرم دارید. در اینجا محبوب ترین گزینه‌های موجود هاستینگ یا میزبانی وب را نام می‌بریم:

  • Shared hosting
  • VPS hosting
  • Cloud hosting
  • WordPress hosting
  • Dedicated hosting

 

بهترین کار این است که از کوچک شروع کنید و زمانی که سایت شما به تعداد ترافیک بالاتری رسید، به یک نوع برنامه پیشرفته تر ارتقا دهید. در هر صورت، ما قصد داریم هر یک را با جزئیات بیشتری توضیح دهیم.

 

هاست اشتراکی

 

ارائه دهندگان هاستینگ یا میزبانی وب معمولا بیش از یک طرح برای هر نوع هاستینگ یا میزبانی وب را ارائه می‌دهند. به عنوان مثال، در اینجا در هاستینگر، خدمات هاستینگ یا میزبانی وب مشترک ما با سه طرح میزبانی مختلف ارائه می‌شود. این نوع هاست رایج ترین پاسخ برای اکثر نیازهای هاستینگ یا میزبانی وب است و راه حلی عالی برای اکثر مشاغل کوچک و وبلاگ های شخصی است. با این نوع هاست، شما یک سرور را با مشتریان دیگر به اشتراک می‌گذارید. وب‌سایت‌هایی که روی یک سرور میزبانی می‌شوند، همه منابع آن مانند حافظه، قدرت محاسباتی، فضای دیسک و غیره را به اشتراک می‌گذارند.

 

هاست اشتراکی

 

 

نکات مثبت و منفی هاست اشتراکی

 

از نکات مثبت هاست اشتراکی کم هزینه بودن، عالی بودن برای وب سایت‌های کسب و کار آنلاین کوچک بدون نیاز به دانش فنی خاص، گزینه های سرور از پیش پیکربندی شده، کنترل پنل کاربر پسند – hPanel ، تعمیر و نگهداری و مدیریت سرور برای شما و نکات منفی کنترل کم یا بدون کنترل بودن روی پیکربندی سرور و افزایش ترافیک در سایر وب سایت‌ها است که می‌تواند سرعت وب سایت شما را کاهش دهد.

 

هاست VPS

 

هنگامی که از یک سرور خصوصی مجازی، یا به اختصار VPS استفاده می‌کنید، هنوز هم سروری را با سایر کاربران به اشتراک می گذارید. با این حال، میزبان وب شما یک پارتیشن کاملا مجزا را برای شما در آن سرور اختصاص می‌دهد. این بدان معنی است که شما یک فضای سرور اختصاصی و مقدار رزرو شده منابع و حافظه دریافت می‌کنید.

 

هاست VPS

نکات مثبت و منفی هاست VPS

 

در واقع، هاست VPS می‌تواند برای مشاغل متوسط ​​با تعداد وب سایت ها و ترافیک به سرعت در حال رشد، عالی باشد. در فضای سرور اختصاصی افزایش ترافیک در سایر وب سایت ها، هیچ تأثیری بر عملکرد شما ندارد. نکات مثبت هاست VPS دسترسی ریشه به سرور، مقیاس پذیری آسان و قابلیت سفارشی سازی بالا و نکات منفی آن این است که گرانتر از انواع دیگر هاست و دانش فنی و مدیریت سرور ضروری است.

 

هاست ابری

 

نمونه دیگر هاستینگ یا میزبانی وب، هاست ابری است. هاست ابری در حال حاضر مطمئن ترین راه حل موجود در بازار است. در هاست ابری، هاست شما مجموعه ای از سرورها را در اختیار شما قرار می‌دهد. فایل ها و منابع شما در هر سرور تکرار می‌شوند.

 

هاست ابری

نکات مثبت و منفی هاست ابری

 

هنگامی که یکی از سرورهای ابری مشغول است یا با مشکلی مواجه می‌شود، ترافیک شما به طور خودکار به سرور دیگری هدایت می‌ شود. این منجر به خرابی کم یا بدون توقف می‌شود، که اگر صاحب یک وب سایت بسیار شلوغ هستید بسیار عالی است. از نکات مثبت هاست ابری این است که خرابی سرور هیچ تاثیری روی وب سایت شما ندارد و منابع را بر اساس تقاضا تخصیص می‌دهد.

 

 

هاست وردپرس

 

 

میزبانی وردپرس شکل خاصی از میزبانی مشترک است که برای صاحبان سایت وردپرس ایجاد شده است. سرور شما به طور خاص برای وردپرس پیکربندی شده است و سایت شما دارای پلاگین های از پیش نصب شده برای کارهای مهم مانند ذخیره سازی و امنیت است. به دلیل پیکربندی بسیار بهینه، سایت شما بسیار سریعتر بارگذاری می‌شود و با مشکلات کمتری اجرا می‌شود. برنامه‌های میزبانی وردپرس اغلب شامل ویژگی‌های اضافی مرتبط با وردپرس، مانند تم‌های از پیش طراحی شده وردپرس و ابزارهای توسعه دهنده خاص هستند.

 

هاست وردپرس

 

نکات مثبت و منفی هاست وردپرس

 

هاست وردپرس برای کسانی که طرفدار صرف هزینه کم و مبتدی پسند هستند مناسب است. از دیگر نکات مثبت هاست وردپرس نصب وردپرس با یک کلیک، عملکرد خوب برای سایت‌های وردپرسی، تیم پشتیبانی  آموزش دیده در مورد مسائل وردپرس، پلاگین ها و تم‌های از پیش نصب شده وردپرس و از نکات منفی این است که اگر بخواهید بیش از یک وب سایت روی سرور خود میزبانی کنید، می‌تواند مشکل ساز شود.

 

 

هاست اختصاصی

 

میزبانی اختصاصی به این معنی است که شما سرور فیزیکی خود را دارید که صرفاً به وب سایت شما اختصاص داده شده است. بنابراین، انعطاف پذیری باورنکردنی در مورد نحوه مدیریت وب سایت خود به شما داده می‌شود. شما می‌توانید سرور خود را به دلخواه پیکربندی کنید، سیستم عامل و نرم افزار مورد نظر خود را انتخاب کنید و کل محیط میزبانی را بر اساس نیاز خود تنظیم کنید. در واقع، اجاره یک سرور اختصاصی به اندازه داشتن سرور در محل خود قدرتمند است، اما با پشتیبانی حرفه ای میزبان وب شما همراه است. معمولاً این امر بیشتر به سمت مشاغل آنلاین بزرگی است که با ترافیک سنگین سروکار دارند.

 

 

هاست اختصاصی

نکات مثبت و منفی هاست اختصاصی

 

 

از نکات مثبت هاست اختصاصی کنترل کامل بر پیکربندی سرور، قابلیت اطمینان و گزینه های امنیتی بالا و دسترسی روت به سرور شما را می‌توان نام برد و نکات منفی هزینه بالا، که بیشتر برای مشاغل بزرگتر معطوف می‌شود و لزوم داشتن دانش فنی و مدیریت سرور می‌باشد.

 

 

تفاوت بین هاستینگ یا میزبانی وب و نام دامنه چیست؟

 

 

علاوه بر ثبت نام برای یک سرویس هاستینگ یا میزبانی وب، شما همچنین باید یک نام دامنه خریداری کنید. در حالی که هاستینگ یا میزبانی وب به شما امکان می‌دهد فضای سرور را برای سایت خود اجاره کنید، نام دامنه به عنوان یک آدرس سایت شما عمل می‌کند. هنگامی که کاربران شما می‌خواهند سایت شما را بررسی کنند، نام دامنه را در نوار آدرس مرورگر خود تایپ می‌کنند و سرور شما محتوای درخواستی را منتقل می‌کند. با اکثر میزبان‌های وب، باید نام دامنه خود را جداگانه خریداری کنید. یا اگر از قبل صاحب دامنه هستید، می‌توانید آن را به ارائه دهنده میزبان فعلی خود نیز منتقل کنید. مانند میزبانی وب، برای حفظ مالکیت دامنه، باید سالانه هزینه نام دامنه خود را پرداخت کنید.

 

هاست و دامنه چگونه کار می‌کنند؟

 

ارائه دهندگان هاستینگ یا میزبانی وب، فضایی را در سرورهای خود اجاره می‌کنند تا تمام فایل های وب سایت شما را ذخیره کنند. از طرف دیگر، نام دامنه آدرس اینترنتی است که افراد برای بازدید از وب سایت شما در نوار جستجوی مرورگر تایپ می کنند. به عنوان مثال، نام دامنه برای وب سایت آمازون www.amazon.com است. بدون هاست، نمی‌توانید سایت را ایجاد و راه اندازی کنید، و بدون نام دامنه، افراد نمی‌توانند از وب سایت بازدید کنند.

 

چرا به هاست و دامنه نیاز داریم؟

 

هنگامی که بازدیدکنندگان نام دامنه شما را تایپ می‌کنند، ارائه دهنده هاست محتوای سایت را به مرورگر منتقل می‌کند تا بتوانند به آن دسترسی داشته باشند.  به طور کلی، هاستینگ یا میزبانی وب نوعی از خدماتی است که برای انتشار یک وب سایت و ایجاد حضور آنلاین به آن نیاز دارید. در واقع، داشتن یک وب سایت مزایای باورنکردنی به شما می‌دهد و شما را قادر می‌سازد تا به راحتی به میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان دسترسی پیدا کنید. بنابراین، آیا برای شروع با وب سایت جدید خود آماده هستید؟ از سایت هاستون دیدن فرمایید.

 

برای وب سایت خود به چه نوع هاستی نیاز دارم؟

 

این بستگی به نوع وب سایتی دارد که می‌خواهید بسازید و تعداد منابعی که نیاز دارید. در ادامه توضیح بیشتری خواهیم داد:

 

هاست اشتراکی برای وبلاگ نویس‌ها یا ایجاد یک وب سایت شخصی

 

اگر یک مبتدی، وبلاگ نویس یا سرگرمی هستید که به دنبال ایجاد یک وب سایت شخصی هستید، میزبانی مشترک ممکن است برای شما مناسب باشد. همچنین برای افرادی با بودجه محدود و دانش فنی کم و یا بدون دانش عالی است.

هاست VPS برای مشاغل متوسط تا بزرگ

هاست VPS یک گزینه عالی برای مشاغل متوسط ​​تا بزرگ است، زیرا نیازی به نگرانی در مورد اشتراک گذاری منابع با سایت های دیگر نخواهید داشت. هجوم ترافیک از سایت‌های دیگر نیز بر عملکرد وب سایت شما تأثیر نمی‌گذارد.

 

هاست ابری برای وب سایت‌های تجارت الکترونیک

 

وب سایت‌های تجارت الکترونیک و پروژه‌های منابع فشرده ممکن است میزبانی ابری را ترجیح دهند زیرا می‌تواند از ترافیک سنگین و فعالیت وب سایت پشتیبانی کند. شما نیازی به نگرانی در مورد خرابی و خرابی سرور نخواهید داشت.

 

هاست وردپرس

 

برای کسانی که ترجیح می‌دهند یک سایت با استفاده از وردپرس ایجاد کنند، یک طرح میزبانی وردپرس به شدت توصیه می‌شود. این سرور برای وردپرس بهینه و پیکربندی شده است و همچنین شامل افزونه ها و منابع از پیش نصب شده برای شروع کار می‌باشد.

 

هاست اختصاصی برای سایت‌هایی که نیاز به کنترل بیشتری بر روی سایت خود دارند.

 

وب سایت های بزرگی که نیاز به کنترل کامل روی سرور خود دارند ممکن است میزبانی اختصاصی را انتخاب کنند. از آنجایی که یک سرور کاملاً به وب سایت شما اختصاص داده شده است، می‌توان آن را به دلخواه پیکربندی کرد.

 

هزینه هاستینگ یا میزبانی وب چقدر است؟

 

همه چیز به نوع میزبانی شما بستگی دارد. هاست اشتراکی و وردپرس مقرون به صرفه ترین گزینه ها هستند که به ترتیب از 1.39 دلار در ماه و 1.99 دلار در ماه شروع می‌شوند. هاست VPS مستلزم این است که کمی بیشتر هزینه کنید، با قیمت‌هایی که از 3.95 دلار در ماه شروع می‌شود. از آنجایی که هاست ابری بیشترین منابع را فراهم می‌کند، قیمت بالاتری نسبت به انواع دیگر دارد، با برنامه هایی که از 9.99 دلار در ماه شروع می‌شود. شما همچنین باید تمام هزینه‌های میزبانی، مانند SSL و CDN را در نظر بگیرید.

دوستان برای خرید هاست از سایت هاستون ارائه دهنده برترین خدمات هاستینگ یا میزبانی وب با داشتن پشتیبانی قوی و کادری مجرب و قیمت عالی دیدن فرمایید.

سخن پایانی

خوانندگان عزیز از این که تا پایان مقاله هاستینگ یا میزبانی وب چیست همراه ما بودید از شما متشکریم. شما دوستان عزیز اگر به دنبال هاست برای وب سایت خود هستید، سایت هاستون ارائه کننده برترین خدمات میزبانی وب با داشتن پشتیبانی قوی و کادری مجرب آماده خدمت رسانی به شما دوستان عزیز می‌باشد. متخصصان هاستون همواره درصددند تا با تلاش شبانه روزی تیم‌های مانیتورینگ، فنی، پشتیبانی و فروش جلب رضایت شما مشتریان گرامی را فراهم نمایند. پس دوستان عزیز حتما از سایت هاستون دیدن فرمایید.

4 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات